سرخط خبرها

استاندار گیلان: بازسازی ساختار فرهنگی، نیازمند حرکت انقلابی است

استاندار گیلان، بهره گیری از همه ظرفیت ها در مسیر اعتلای فرهنگی را ضروری دانست و گفت: بازسازی ساختار فرهنگی، نیازمند حرکت انقلابی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، اسدالله عباسی روز یکشنبه ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۱ در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه ، به تلاش فراوان دشمنان علیه ایران اسلامی و سرمایه گذاری معاندان برای تخریب فرهنگی کشور در قالب جنگ نرم اشاره و اظهار کرد: رویکرد اصلی جنگ نرم فروپاشی پیوندهای هم‌گرایانه ملت ، بی کفایت نشاندن مسئولان ، بزرگنمایی مشکلات و در نهایت انحصارطلبی دشمنان است.

وی روشنگری و تبیین کارکردهای نظام و دولت را الزامی در مسیر مدیریت جنگ در جبهه فرهنگ دانست و تصریح کرد : منویات رهبر معظم انقلاب نقشه راهی برای سیاستگذاران و برنامه سازان عرصه فرهنگ است.

عباسی به تاکیدات حضرت آیت الله امام خامنه ای در دهه ۷۰ مبنی بر موضوعات مهمی همچون شبیخون فرهنگی و مهندسی فرهنگی اشاره و بیان کرد : متاسفانه اقدام اثربخشی در جریان مدیریت تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب در زمان خود صورت نگرفت و این روزنه هر روز عمیق تر تا اینکه امروز به دستاویز و ابزاری برای دشمنان مبدل شد.

استاندار گیلان به اعتبارات تخصیص یافته به مقوله فرهنگ طی سالهای پس از انقلاب اشاره کرد و گفت : علیرغم صرف اعتبارات قابل توجه ، متاسفانه به نتایج مطلوبی در حوزه فرهنگ به ویژه اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی  دست نیافتیم که این مساله به سبب اقدامات جزیره ای ، بی توجهی به نیاز روز و آینده نگری و نیز عدم مدیریت منابع بوده است.

وی بهره گیری از همه ظرفیت ها در مسیر اعتلای فرهنگی تاکید کرد و گفت : بازسازی ساختار فرهنگی ، نیازمند حرکت انقلابی است.

دکتر عباسی بر لزوم پیوند هرچه مستحکم تر حوزه و دانشگاه در مسیر اعتلای فرهنگی و نیز روشنگری ائمه جمعه و مبلغان مذهبی در روستاها و شهرها نسبت به اقدامات نظام و دولت تاکید و بیان داشت : نباید راه را برای رسوخ دشمن به افکار و عواطف مردم بازگذاشت.

وی پرهیز از موازی کاری مسئولان و پاسخگویی آنان در برابر مطالبات به حق مردم بعنوان ولی نعمتان این کشور را ضروری خواند و گفت : باید ضعف فرهنگی موجود را با پاسخگویی مسئولان ، تقویت و با پیوند حلقه های هویت ساز و بهره گیری از نخبگان فرهنگی و بر اساس منویات رهبری و راهبردهای اساسی دولت سیزدهم و نیز مدیریت استانی ، با تغییر ساختار فرهنگی را اجرایی کنیم.

استاندار گیلان امر به معروف و نهی از منکر توام با مهربانی و روی خوش را امری مقبول در آحاد جامعه دانست و تصریح کرد : این فریضه مهم باید در مسیر اصلاح جامعه صورت گیرد و همگان در اجرای آن نگاهی متعادل و مشارکت جو داشته باشند.

همچنین ببینید

جلسه شورای فرهنگ عمومی در ماسال تشکیل شد

جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع تبیین و روشنگری و آگاهی بخشی و راههای برون ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *