سرخط خبرها

لزوم آسیب‌شناسی فرهنگی اغتشاشات و رفتارهای غیرقانونی اخیر

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گیلان با اشاره به شکست دشمنان ملت برای ایجاد شکاف در جامعه منسجم و یکپارچه ایران اسلامی، بر لزوم آسیب‌شناسی فرهنگی اغتشاشات و رفتارهای غیرقانونی اخیر تأکید کرد.

رضا ثقتی، روز پنج‌شنبه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۱ در هفتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و با حضور اعضای شورا برگزار شد؛ با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) با اشاره به رونمایی از تارنمای شورای فرهنگ عمومی گیلان، گفت: این سایت اخبار مربوط به شورای فرهنگ عمومی استان و کشور را منتشر می‌کند و گیلان، ششمین استان دارای تارنمای مستقل شورای فرهنگی عمومی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: با راه اندازی این تارنما می‌توان تمام اطلاعات مربوط به موضوعات فرهنگی استان را بارگذاری و رسانه‌ای کرد.

وی با اشاره به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان و وظایف این ستاد ادامه داد: سرکشی و نظارت بر عملکرد ادارات در حوزه عفاف و حجاب یکی از وظایف این ستاد است.

ثقتی با تقدیر از عملکرد استانداری و سپاه در حوزه عفاف و حجاب خواستار توجه بیشتر ادارات به این بخش شد و گفت: باید حجاب و عفاف در ادارات و دستگاه‌های اجرایی رعایت شود تا بتوان در سطح جامعه نیز آن را ترویج کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور و استان، از حضور بهنگام مردم آگاه گیلان در محکومیت هتک حرمت مقدسات و ناهنجاری‌ها تقدیر کرد.

وی، بررسی آسیب شناسانه وقایع اخیر در کشور با برش فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: توطئه دشمن در وقایع اخیر بر ایجاد شکاف در جامعه یکپارچه و منسجم ایران اسلامی بود و باید این مسائل شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد تا راه نفوذ دشمن بسته شود.

در این جلسه حجت الاسلام سرافراز دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گزارشی از بازرسی‌های انجام شده در مورد رعایت عفاف و حجاب در ادارات استان، سجاد ستوده مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه قدس گیلان در مورد لزوم ارتقاء سواد رسانه‌ای، حجت‌الاسلام عادلی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و سرهنگ حسن‌پور جانشین فرماندهی انتظامی استان سخنانی بیان داشتند.

همچنین ببینید

دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان: دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان: لزوم ایجاد دبیرخانه‌ بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی با برش استانی در گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان منطق بازسازی ساختار فرهنگی را مبتنی بر اصول و مبانی نظام پردازی دینی و اقتضائات چهل‌واره دوم انقلاب اسلامی ذکر کرد و ایجاد دبیرخانه‌ این مهم با برش استانی در گیلان را مورد تأکید قرار داد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *